XXIII Konferencja Naukowo – Szkoleniowa Oddziału Śląskiego PTPAiIO
23 maja - 25 maja
Hotel Klimczok, Szczyrk

XXIII Konferencja Naukowo – Szkoleniowa Oddziału Śląskiego PTPAiIO

Data 23 maja - 25 maja
Specjalizacja pielęgniarstwo anestezjologiczne i intensywnej opieki
Miejsce Hotel Klimczok, Szczyrk
Temat przewodni: Aktualna rzeczywistość w pielęgniarstwie anestezjologicznym i intensywnej opiece
 
Komitet Naukowy:
dr n. med. Sylwia Sekta
dr n. med. i n. o zdr. Przemysław Żuratyński
dr n. med. i n. o zdr. Grzegorz Ulenberg
mgr Magdalena Cwynar
mgr Agnieszka Nosek
mgr Anna Mielech
 
Komitet Organizacyjny:
mgr Anna Mielech
mgr Izabela Musiał
lic. Ewa Pawlik
 
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Konferencja odbędzie się w Hotelu Klimczok w Szczyrku, ul. Poziomkowa 20.

KOSZT UCZESTNICTWA W KONFERENCJI: 

Termin wpłaty Koszt udziału członków
Śląskiego Oddziału PTPAiIO*
Koszt udziału bez członkostwa Koszt uczestnictwa prelegentów**
20.03.2024 – 20.04.2024 1100 zł 1300 zł  bezpłatny
21.04.2024 – 23.05.2024 1300 zł 1500 zł bezpłatny
 
*Zniżka opłaty konferencyjnej będzie przyznawana wyłączenie członkom Towarzystwa, którzy uiszczą składkę członkowską za rok 2024.
O wysokości opłaty konferencyjnej decyduje termin wpłaty, a nie data rejestracji
 
Dla członków Śląskiego Oddziału PTPAiIO*
*Członkowie Śląskiego Oddziału PTPAiIO uprawnieni do skorzystania z obniżonych opłat są proszeni o podanie przy rejestracji na konferencję kodu rabatowego: SO_PTPAIIO2024
Dla prelegentów: 
**Udział dla prelegentów jest bezpłatny. Przy rejestracji konieczne jest użycie kodu rabatowego: PRELEGENT-SZCZYK2024
 
Udział w wydarzeniach towarzyszących* jest dodatkowo płatny
 
Koszt dwóch wydarzeń towarzyszących: 300 zł
Wydarzenia towarzyszące nie są finansowane ze środków firm innowacyjnych zrzeszonych w INFARMIE oraz firm członkowskich Izby POLMED lub MedTech Polska. Wydarzenia opłacane są z wpłat uczestników.
 
Opłata konferencyjna bez wydarzeń towarzyszących zawiera:
  • udział w wykładach oraz dostęp do materiałów Partnerów Konferencji;
  • materiały konferencyjne;
  • certyfikat uczestnictwa;
  • noclegi w trakcie konferencji (dwie doby: 23/24 i 24/25 maja 2024 r., pokoje dwuosobowe)
    UWAGA! Prosimy o wpisywanie nazwisk współlokatorów podczas procesu rejestracji na wydarzenie.
    W innym przypadku współlokator zostanie przyporządkowany losowo.
  • korzystanie z gastronomii w trakcie konferencji (śniadania, lunche, przerwy kawowe).
Rezygnacja z udziału w konferencji:
1.    Uczestnik może zrezygnować z uczestnictwa w Konferencji.
2.    Rezygnacja powinna być dokonana w formie pisemnej i przesłana na adres e-mail: klara.zarosa@med-space.pl
3.    W przypadku rezygnacji Uczestnikowi przysługuje zwrot opłaty rejestracyjnej pomniejszony o koszty manipulacyjne:
       - rezygnacja zgłoszona do 30 kwietnia 2024 r. – koszty manipulacyjne wynoszą 20%
       - rezygnacja zgłoszona od 01 maja 2024 r. – uczestnikowi nie przysługuje zwrot kosztów.
4.    W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w konferencji, Organizator niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia wpłynięcia rezygnacji zwróci opłatę rejestracyjną na wskazany przez niego rachunek bankowy.
5.    Nie ma możliwości przekazania dokonanej wpłaty dla innej osoby.

Kontakt dla uczestników:
Natalia Lisiecka
tel. 570 600 989
mail: natalia.lisiecka@med-space.pl
 
 
       
 

Program

PROGRAM MERYTORYCZNY:
Czwartek, 23 maja 2024 r.
   
14.30-16.30 Rejestracja uczestników
16.00-16.30 Przerwa kawowa
   
16.30-19.45 SESJA POWITALNA
  Moderator: mgr piel. Anna Mielech
   
16.30-16.45 Rozpoczęcie konferencji, powitanie uczestników
  mgr piel. Anna Mielech
   
  Wykład inauguracyjny
16.45-17.15 Majaczenie okołooperacyjne
  prof. dr hab. n. med. Łukasz Krzych
17.15-17.45 Oddział Intensywnej Terapii przyjazny rodzinie
  mgr piel. Marzena Pęgiel
17.45-18.15 Droga pacjenta z OIT do Poradni Żywieniowej
  dr n. med. Tomasz Pierścieński
18.15-18.45 Nowoczesna diagnostyka stosowana w urazach – badania specjalistyczne;
  rola pielęgniarki w przygotowaniu do badań i opieka po badaniach
  mgr Jarosław Panek, mgr piel. Jolanta Panek
18.45-19.15 Zabiegi w asyście robota chirurgicznego w oczach personelu anestezjologii
  i intensywnej terapii
  dr n. med. i n. o zdr. Przemysław Żuratyński
19.15-19.35 Raport Śląskiego Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie pielęgniarstwa 
  anestezjologicznego i intensywnej opieki
  mgr piel. Barbara Frymorgen
19.35-19.45 Dyskusja
 
Piątek, 24 maja 2024 r.
9.00-10.50 SESJA I Intensywna Terapia
  Moderator: mgr piel. Agnieszka Nosek, mgr piel. Magdalena Cwynar
   
9.00-9.20 Asymetryczna Terapia Wysokim Przepływem Donosowym, nowe możliwości
  na Oddziale Intensywnej Terapii
  prof. dr hab. n. med. Łukasz Krzych
9.20-9.40 Wentylacja niejedno ma imię: wentylacja dorosłych
  dr n. med. Konrad Mendrala
9.40-10.00 Wentylacja niejedno ma imię: wentylacja dzieci
  lek. med. Joanna Majzel
10.00-10.20 Wentylacja niejedno ma imię: wentylacja domowa pacjentów
  mgr piel. Monika Kwiecień
10.20-10.40 Pielęgnowanie narządu wzroku u pacjentów wentylowanych mechanicznie
  mgr piel. Katarzyna Sadowska
10.40-10.50 Dyskusja
   
10.50-11.00 Przerwa kawowa
   
11.00-13.20 SESJA II Profilaktyka zakażeń i żywienie pacjenta w świetle aktualnych wytycznych
  Moderator: dr n. med. Sylwia Sekta
   
11.00-11.25 Profilaktyka zakażeń w Oddziale Intensywnej Terapii
  dr n. med. Agnieszka Misiewska-Kaczur
11.25-11.45 Miejscowe środki odkażające w świetle aktualnych wytycznych i dokumentów
  rejestracyjnych produktów
  mgr Paweł Żbikowski
11.45-12.10 Najnowsze wytyczne postępowania w sepsie
  mgr piel. Agnieszka Nosek
12.10-13.10 Czy żywienie ma znaczenie? Żywienie kliniczne w Oddziale Intensywnej Terapii
  lek. Marcin Gendźwiłł
13.10-13.20 Dyskusja
   
13.20-13.30 Przerwa kawowa
   
13.30-15.00 SESJA III Sesja warsztatowa
  Uwaga!: Zapisy na warsztaty będą prowadzone podczas konferencji
13.30-14.15 Pielęgnacja dostępów do żywienia dojelitowego i nie tylko GRUPA 1
  mgr piel. Grażyna Batko, dr n. med. Tomasz Pierścieński
13.30-15.00 Dostępy naczyniowe pod kontrolą USG GRUPA 1
  mgr piel. Agnieszka Nosek
13.30-15.00 Czy robimy to dobrze? ALS dorosłych w pigułce… GRUPA 1
  mgr Rafał Bartoszek
14.15-15.00 Pielęgnacja dostępów do żywienia dojelitowego i nie tylko GRUPA 2
  mgr piel. Grażyna Batko, dr n. med. Tomasz Pierścieński
14.15-15.00 Dostępy naczyniowe pod kontrolą USG GRUPA 2
  mgr piel. Agnieszka Nosek
   
14.30-15.30 Lunch
   
15.30-18.20 SESJA IV Jakość i bezpieczeństwo pracy w Anestezjologii i Intensywnej Terapii
  Moderator: mgr piel. Elżbieta Szynalik, lic. Agnieszka Wala
   
15.30-16.10 Procedury wysokiego ryzyka na Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii
  mgr Maria Budnik-Szymoniuk
16.10-16.30 Co daje nam jakość w pracy na OAiIT
  mgr piel. Bartosz Szczudłowski
16.30-16.50 Drive to zero: Zero komplikacji. Zero kompromisów. Zero niespójności.
  Uzyskanie i utrzymanie bezpiecznego dostępu naczyniowego.
  mgr piel. Agnieszka Wyderka
16.50-17.50 Najczęstsze przyczyny nieskuteczności terapii w lecznictwie zamkniętym
  dr n. med. Marcin Cichoń
17.50-18.10 Bezpieczeństwo pielęgniarki i położnej w pracy jako część
  samodzielności zawodowej
  Małgorzata Ziółkowska - Dyrektor oddziału INTER w Katowicach
18.10-18.20 Dyskusja
   
18.20-18.30 Przerwa kawowa
   
18.30-19.50 SESJA V Procedury zaawansowanej praktyki
  Moderator: mgr piel. Izabela Musiał, lic. Ewa Pawlik
   
18.30-18.50 Stany zagrożenia życia w pediatrii
  mgr piel. Betina Füllbier
18.50-19.30 ECMO – zadania pielęgniarki
  mgr piel. Aleksandra Ptak
19.30-19.50 Dyskusja
   
19.50-20.30 Walne Zebranie Członków Oddziału Śląskiego Polskiego Towarzystwa Pielęgniarek
  Anestezjologicznych i Intensywnej Opieki Anestezjologicznych i Intensywnej Opieki
   
Sobota, 25 maja 2024 r.
9:00-10:30 SESJA VI Sesja warsztatowa
  Uwaga!: Zapisy na warsztaty będą prowadzone podczas konferencji
9.00-10.30 Czy robimy to dobrze? ALS dorosłych w pigułce… GRUPA 2
  mgr piel. Jolanta Wołosianka
9.00-10.00 Specjalistyczne rozwiązania w opiece nad pacjentem szpitalnym
  - higiena rany/ kontrolowana zbiórka stolca
  mgr Joanna Raciniewska, mgr Marek Michalski
9.00-9.45 EPALS dzieci GRUPA 1
  mgr piel. Betina Füllbier, RM Patrycja Rybacka
9.45-10.30 EPALS dzieci GRUPA 2
  mgr piel. Betina Füllbier, RM Patrycja Rybacka
   
10.30-12.00 SESJA VII Nasze problemy – jak sobie radzić na co dzień?
  Moderator: mgr piel. Barbara Frymorgen
   
10.30-10.45 Mobbing w pracy śląskich pielęgniarek – podsumowanie badań
  dr n. o zdr. Urszula Marcinkowska
10.45-11.05 Plotka, warczenie, jazgot – czy tak powinny komunikować się pielęgniarki?
  mgr piel. Renata Kubica
11.05-11.45 Śmierć pacjenta i jej postrzeganie przez personel
  dr n. o zdr. Urszula Marcinkowska
11.45-12.00 Dyskusja
   
12.00-12.15 Przerwa kawowa
   
12.15-14.30 SESJA VIII To już koniec. Podążamy dalej…
  Moderator: mgr piel. Anna Mielech
   
12.15-12.45 Leczenie ran w Intensywnej Terapii
  mgr piel. Magdalena Szatan, mgr piel. Anna Hepa-Banasik
12.45-13.15 Opieka nad pacjentem oparzonym na Oddziale Intensywnej Terapii
  mgr piel. Angelika Stawska-Tomczyk, mgr piel. Asanet Giermek-Goluch
13.15-13.45 Rola pielęgniarki w opiece nad pacjentem w medycynie hiperbarii tlenowej
  mgr piel. Aleksandra Damasiewicz, mgr piel. Bożena Krupa, mgr piel. Maja Figura
13.45-14.15 Replantacja wątroby z jednoczesnym przeszczepieniem nerki
  dr n. med. Sylwia Sekta
14.15-14.30 Dyskusja
   
14.30 Podsumowanie i zakończenie konferencji
   
PROGRAM POZAMERYTORYCZNY:
Czwartek, 23 maja 2024 r.
21.00 Uroczysta kolacja - wydarzenie towarzyszące*
 
Piątek, 24 maja 2024 r.
21.00 Kolacja plenerowa - wydarzenie towarzyszące*
 
*Wydarzenia towarzyszące nie są finansowane ze środków firm innowacyjnych zrzeszonych w INFARMIE oraz firm członkowskich Izby POLMED lub MedTech Polska. Wydarzenia opłacane są z wpłat uczestników

Partnerzy

Partner

 

Wystawca












Agnieszka Kuźnicka
- dyrektor
+48 570 700 321
Biuro:
ul. Batorego 12,
20-812 Lublin
Stare Załucze 8A
22-234 Urszulin
NIP: 7123293316
REGON: 360709515

Nr konta: 93 1140 2004 0000 3502 7552 5877
Znajdź Med Space na Facebooku